Kempen

Samen voor extra KempenKracht

De Kempen als bestemming onvergetelijk maken. Regioteam Kempen doet dat via straffe B2C-campagnes, netwerking en opleiding, steun voor sterke projecten en aantrekkelijke routeproducten. Maar vooral: samen met een veertigtal gemeenten, diverse partnerorganisaties en talrijke logiesuitbaters.

No-picture-destination

Geen foto’s maar fantastische herinneringen: da’s het mooiste souvenir van je vakantie in de Kempen. Rond die boodschap draaide de KempenKampagne i.s.m. ViaVictor. Een uitnodiging aan de Vlamingen om het échte Kempengevoel te gaan ontdekken. Verteld via posters in treinstations, billboards op invalswegen, video’s op VTM GO, Facebook en Instagram en verhalen van influencers.

Inspiratie en informatie

Met een mix van online- en offlinekanalen houdt de KempenKommunicatie de regio het hele jaar zichtbaar en vindbaar voor de diverse doelgroepen.

image
image
Enkele opvallende resultaten

35.000 exemplaren Vakantiegids, waarvan 15.000 voor Libelle-lezers met interesse in reizen

Website: - 485.716 sessies - 356.118 gebruikers - 1.384.758 paginaweergaven - 00:01:04 gemiddelde sessieduur top drie pagina’s: wandelroutes, homepage en fietsroutes

8 nieuwsbrieven naar 27.000 Kempenfans; openingsratio tussen 25 en 45%

Sociale media: Facebook: 14.129 volgers en 14.021 vind-ik-leuk’s best scorende post: ‘duel’ tussen Zilvermeer en De Lilse Bergen

Fotografie: 8 fotoshoots met hoog Kempengevoel

Pers: eerste influencercampagne met Withkidsontheroad

3 x wandelen

Kernboodschap van de Kempenspecials in Libelle en Wandelmagazine (NL)? Pak je stapschoenen in en kom herinneringen maken. Resultaat? Twee opvallende najaarscampagnes met kant-en-klare suggesties voor een verkwikkende herfsttrip. Dank aan de deelnemende partners! Nog meer Kempense wandeltips in ‘Verrassend België’, een extra uitgave van het magazine Villa d’Arte.

image
“Prima respons: we kregen in die periode veel aanvragen voor de fiets- en wandelbundel.”

- Nastassia Zakeriesen van Toerisme Brasschaat over de campagne met Libelle


“Mooie resultaten voor Lier! We krijgen in ons infokantoor nog steeds veel Libelle-lezers over de vloer.“

- Ineke Bockstael van Visit Lier over de campagne met Libelle


Kempenpublicaties in het nieuw


Producten ontwikkelen en promoten die de Kempen volop helpen beleven: ook daarop zet Regioteam Kempen in. Zowel de (fiets)flyers als de wandelkaarten zitten in een nieuw, herkenbaar én duurzaam Kempenjasje. Helemaal op maat van de hedendaagse vakantieganger.

> Weetje Stone papier, het materiaal van de Kempense wandelkaarten, bestaat voor 80% uit steenafval en voor 20% uit een milieuvriendelijke kunststof. Er hoeft geen enkele boom voor te vallen!

Groot hart voor Kleine Nete

Kwaliteitsvol toerisme waar iedereen - lokale overheden, ondernemers, bezoekers, bewoners én natuur - beter van wordt: dat vormt de rode draad in het toeristisch onthaalplan voor de vallei van de Kleine Nete. Een handige leidraad bij de verdere toeristische ontwikkeling van een van de hefboomplekken uit het Strategisch Plan voor Toerisme in de Kempen 2020-2025.

image

Dé kampeerbestemming

De Kempen vormen de regio bij uitstek voor buitenbeleving. En zeker ook voor een kampeervakantie. Het Kampeerpact - een gezamenlijk initiatief van Regioteam Kempen, de kampeersector en het Provinciebestuur Antwerpen - legt de lat nog hoger. De ambitie? Een sterker imago, extra overnachtingen en meer groeikansen en zekerheid voor campinguitbaters. Hoe? Via een nog ruimer en kwaliteitsvoller aanbod. Een uitgekiende marketingmix. En samenwerking met uiteenlopende partners.

“Regioteam Kempen beschikt over de expertise en ervaring om via de juiste marketingmix Antwerpen op de kaart te zetten als dé kampeerprovincie, met de Kempen als motor.”

- Kris Quaghebeur, voorzitter Kempen Campings vzw


Van KempenKamp tot KempenKafee

Het is misschien nog even wennen aan de nieuwe namen van de sectormomenten maar het doel blijft hetzelfde: de Kempense vakantiemakers ontmoeten, informeren en ondersteunen. KempenKamp in De Lilse Bergen verliep jammer genoeg nog virtueel, de eerste KempenKoers en het aansluitende KempenKafee gelukkig al live.

image

De Kempen aan je voeten


Van natuurgebied Scheps in Balen tot Merksplas-Kolonie: de blitse Kempensokken - het presentje voor de deelnemers aan het KempenKamp - doken plots overal op. De spontane actie ‘De Kempen blaast je van je sokken’ leverde heel wat ludieke Kempenkiekjes op…

Bekijk enkele Facebookposts.

Kempen? Reuzeplezant!

Het subsidiedossier rond de ontsluiting van de Kempense Heuvelrug zit er bijna op! Een pak realisaties: drie toeristische producten met bijbehorende brochure (TrekJanPad, Zoektocht Slapende Reus en Bosspel De Beestige Bosbewoners), zitinfrastructuur, onthaalplekken, speelzones, een infobrochure en een website. Telkens met oog voor toegankelijkheid. Hoogtepunt van het Slapende Reusfeest op zondag 31 oktober in Kasterlee? Een adembenemende kijk op de Kempense Heuvelrug vanuit de lucht met de Sky Watch!

Ondersteuning en overleg

Bij een geslaagde marketing horen sterke verhalen, aantrekkelijk gepresenteerd. 50 vakantiemakers namen in juni deel aan een webinar rond storytelling. Voor het eerst in twee jaar opnieuw ook een studiedag voor baliebedienden. Na een informatief luik over o.a. decentraal onthaal verkenden de onthaalmedewerkers in primeur Tabloo in Dessel.

Van leuke weetjes tot aankondigingen of previews van campagnes en projecten. Volg de Kempenwerking op de voet via de Instagrampagina KempenKoulisse.

image
“Wat een fijne dag was dat: nog eens collega’s ontmoeten en een nieuwe toeristische attractie ontdekken. Plus tips over toerisme in digitale tijden. Merci@Kempen.”

- Christine De Ceuster, Toerisme Heist-op-den-Berg


Meer weten? toerisme@kempen.be