IN DE MEDIA

Dorien Hofkens over sociale media bij het Zilvermeer

Dat Dorien Hofkens op de communicatiedienst van het Provinciaal Recreatiedomein Zilvermeer in Mol werkt, dat weet je misschien al. Maar er is nog heel wat te ontdekken over Dorien. Haar favoriete plekje in het Zilvermeer bijvoorbeeld.


"Het Zilvermeer is een pareltje in de Antwerpse Kempen. Je hoeft niet naar de kust. Hier heb je ook alles."

Dorien's keuze

Instagrampost of Instagramstory?

"De Instagramstory. Die wint aan populariteit." Landscape of portret?

"Landscape ..."

Op het strand of op het water?

"In het bos ;-)… of met een bootje over het water. Hoewel het hagelwitte strand en zand van het zilvermeer een pareltje is! Moet ik echt kiezen? " Verplaatsingen met een golfkarretje of te voet?

"Te voet! Geen twijfel mogelijk." Caravan of tent?

"De tent, dicht bij de natuur onder de sterrenhemel en met fluitende vogels naast je als je ontwaakt."

Een zomer zonder kampen is als een scoutsweekend zonder hotdogs

Dorien is fan van de Instagram- en Facebookpagina van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Dorien: "Je voelt in alle berichten van Scouts en Gidsen Vlaanderen het echte scoutsgevoel. Dat doen ze met sfeervolle foto's, herkenbare quotes zoals: 'We zijn klaar om herinneringen te sprokkelen. Laat de zomer maar komen.' of deze quote die ze tijdens de coronacrisis posten: 'Een zomer zonder kampen is als een scoutsweekend zonder hotdogs.' "

Zen in Mol

Jullie zijn een perfecte bestemming voor een vakantie dichtbij huis. Waarom moeten onze lezers zeker eens bij jullie langskomen?

Dorien: "Het Zilvermeer is een echt pareltje in de Antwerpse Kempen. Je hoef niet naar de kust, want hier is alles mogelijk. Zwemmen, spelen, kamperen, sporten, … maar vooral Genieten met de grote "G". Zen in Mol!"

Heb je een verborgen pareltje in het Zilvermeer dat je wil delen met ons of houd je dat liever voor jezelf?

Dorien: "Mijn favoriet is de vijver aan het vlotkamperen. Hier waan je je in een paradijs. Je geniet van al onze troeven op het domein én overnacht midden op de vijver tussen de rust en de schoonheid van de natuur in de Kempense bossen."

Door de coronamaatregelen vielen heel wat events in het water, maar Pennenzakkenrock organiseerde een digitaal feestje als alternatief. Hoe verliep dat?

Dorien: "Het organiseren van een digitale editie van Pennenzakkenrock was een hele uitdaging. Toch zijn we erin geslaagd de scholen ook ‘vanuit hun kot’ te laten genieten van een alternatieve Pennenzakkenrockeditie. Iedereen ging uit de bol op de beats van Regi. Geslaagd, maar toch hopen wij dat we volgend jaar al die lachende kindergezichtjes gewoon in Mol mogen verwelkomen."

Door de coronamaatregelen vielen heel wat events in het water, maar Pennenzakkenrock organiseerde een digitaal feestje als alternatief. Hoe verliep dat?

Dorien: "Het organiseren van een digitale editie van Pennenzakkenrock was een hele uitdaging. Toch zijn we erin geslaagd de scholen ook ‘vanuit hun kot’ te laten genieten van een alternatieve Pennenzakkenrockeditie. Iedereen ging uit de bol op de beats van Regi. Geslaagd, maar toch hopen wij dat we volgend jaar al die lachende kindergezichtjes gewoon in Mol mogen verwelkomen."

Werken in een sector die valt of staat met bezoekers is niet evident tijdens de coronapandemie. Hoe gaat het ondertussen met jullie nu bezoekers terug welkom zijn?

Dorien: "Er is niets leuker dan iedereen terug dat vakantiegevoel te kunnen bezorgen. Uiteraard gaat dit gepaard met de nodige aandachtspunten en de gouden regels om de pandemie in te dijken. Onze sociale media kanalen helpen hierbij om heel snel te schakelen bij nieuwe beslissingen."

Jullie zitten op verschillende socialemediakanalen met het Zilvermeer. Met welk kanaal bereik je welk publiek?

Dorien: "Op Facebook bereiken we de meeste volgers. Vooral onze kampeerders zijn hierop actief en zorgen voor de nodige interactie. Instagram bereikt eerder onze dagjestoeristen die we door middel van mooie foto's warm maken voor een minigolfbeurt of een andere activiteit op het domein."

​​​​​Zetten jullie trouwe bezoekers in als ambassadeurs bij de promotie van het Zilvermeer?

Dorien: "Vorig jaar, tijdens ons 60 jarig bestaan, hebben we hier zeker hard op ingezet. Alle bezoekers die gedurende al die jaren trouw zijn aan het Zilvermeer, zien we uiteraard als ambassadeurs. Door middel van foto’s uit hun persoonlijke archief konden we samen een mooi beeld vormen door de jaren heen."​​​​​​​