Jaarplan communicatie

2024 IN CIJFERS

WEBSITE

BEZOEKERS

Interregvlaned.eu trekt 22.944 nieuwe gebruikers, 60.000 bezoeken (sessies) en 155.398 bezochte pagina’s, met een hoge betrokkenheid: 368.000 gebeurtenissen (6 per sessie) en een gemiddelde engagementduur van 2 minuten en 15 seconden. Dit wijst op relevante content en actieve gebruikers.

NIEUWSBRIEF

Populairste nieuwsbrief

Populairste nieuwsbrief

De nieuwsbrief van september (PARTY-cipatie) scoort hoog: 64.86 % opende de nieuwsbrief en 35.41 % klikte een artikel aan. Er werd t.o.v. de andere nieuwsbrieven drie keer meer artikels aangeklikt. Het is moeilijk om de reden hiervan te weten te komen, maar als we zouden kunnen afgaan op het belang van de dag van versturen: zowel PARTY-cipatie als de hoogst scorende nieuwsbrief in 2023 werden op een dinsdag verzonden. Uiteraard kunnen er nog andere factoren meespelen, maar het blijft wat dat betreft een beetje koffiedik kijken.

SOCIALE MEDIA

Facebook

Met in totaal 95 geplaatste berichten, waarvan 49 verhalen, genereerden we een totaal bereik van 3.400 weergaven. Het aantal volgers groeide naar 468.

LinkedIn

Er werden dit jaar in totaal 97 berichten geplaatst, die samen 66.720 keer zijn bekeken. Deze berichten hebben 1.542 reacties en 23 commentaren ontvangen. Bovendien zijn ze 54 keer gedeeld en hebben ze 2.444 klikken gegenereerd. Dit jaar verwelkomden we 619 nieuwe volgers, waardoor het totale aantal volgers steeg naar 2.697. Het interactiepercentage is gemiddeld 5,3%, wat aangeeft dat ongeveer 5,3% van de kijkers heeft gereageerd, gedeeld of commentaar heeft achtergelaten op onze berichten. Over het algemeen wordt een interactiepercentage van 3% tot 6% als goed beschouwd, en we bevinden ons binnen deze marge.

Instagram

In 2024 werden op Instagram 77 berichten geplaatst die samen 1.900 keer organisch zijn bekeken. Het aantal volgers groeide tot 203. De gemiddelde betrokkenheid per bericht, gebaseerd op vind-ik-leuks, opmerkingen en deelacties, ligt rond de 12.

PERSBERICHTEN & ARTIKELS

EVENTS

EVENTS VAN DERDEN

Zie Indicatoren

NETWERK

Zie Indicatoren

CAMPAGNE

Zie Indicatoren

Hoog mikken voor de Lage Landen!